Zmiany zwyrodnieniowe rehabilitacja

Zmiany zwyrodnieniowe rehabilitacja Warszawa

Zmiany zwyrodnieniowe dotykają coraz większą część społeczeństwa. Ma na to wpływ przede wszystkim siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej i niehigieniczny tryb życia. Schorzenie to opiera się na przedwczesnym zużyciu i zniekształceniu kręgów i stawów międzykręgowych. Dotyczy wszystkich odcinków kręgosłupa, a przede wszystkim szyjnego i lędźwiowego. Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa objawiają się przede wszystkim bólem i sztywnieniem szyi i karku, bólem między łopatkami oraz w dolnej części pleców. U Pacjenta zmagającego się z tym schorzeniem może pojawić się również sztywnienie kręgosłupa po przebudzeniu oraz promieniujący ból do rąk i stóp. Zmiany zwyrodnieniowe powstają w tkance chrzęstnej która z czasem traci swoje właściwości. Pierwsze jej objawy są związane z warstwą powierzchowną. Dla jej prawidłowego funkcjonowania niezwykle istotna jest systematyczna aktywność fizyczna. Dlatego też leczenie powinno opierać się na rehabilitacji, wprowadzeniu ruchu do codzienności, rehabilitacji, a także zmianie trybu życia (wyeliminowaniu szkodliwych nawyków).

Głównym celem rehabilitacji w przypadku zmian zwyrodnieniowych jest minimalizowanie dysfunkcji oraz dolegliwości bólowych w obrębie stawów łokciowego, kolanowego, skokowego, barkowego, biodrowego oraz kręgosłupa. Terapia manualna może zdecydowanie poprawić ruchomość poszczególnych stawów, elastyczność tkanek miękkich, tj. mięśni, więzadeł, czy też torebek stawowych. Rehabilitacja pomaga w normalizacji napięcia, zwiększeniu przepływu krwi przez tkanki miękkie, a także poprawia drenaż żylny i limfatyczny. W Fizjo Punkt w Warszawie zajmujemy się rehabilitowaniem pacjentów ze zmianami zwyrodnieniowymi. W procesie rehabilitacyjnym dużą rolę kładziemy na ćwiczenia poprawiające wytrzymałość i wzmacniające mięśnie, a także stabilizujące poszczególne stawy. Uczymy pacjentów w zakresie przyjmowania poprawnej pozycji i postawy minimalizującej obciążenia. Zapraszamy do kontaktu!