Ból pleców – którego specjalistę wybrać?

Ból pleców może być poważnym problemem zdrowotnym. W 95% przypadków mija po kilku lub kilkunastu dniach. Niestety, czasami przechodzi w stan przewlekły i może stać się bardzo uciążliwy. Ważne jest, żeby zrozumieć na czym polega, jak sobie z nim radzić i gdzie szukać pomocy.

Kiedy warto zwrócić się o pomoc do fizjoterapeuty, a kiedy zdecydowanie należy wybrać innego specjalistę🤷‍♂️⁉️
Nad tym pytaniem często zastanawiają się nasi pacjenci. Niejednokrotnie słyszymy, że ktoś nie miał świadomości, że fizjoterapia jest bardzo 👌 skuteczną metodą leczenia bólu, dlatego instynktownie wybiera wizytę u lekarza, najczęściej specjalisty ortopedii lub neurologii.
Nie jest to zła droga, ale często długa ze względu na system kolejek w publicznej służbie zdrowia i fakt, że na ortopedę, czy neurologa często po prostu długo się czeka 😢
Czasami jest to jednak konieczne.

Kiedy w pierwszej kolejności udać się do ortopedy/neurologa?

🆘 kiedy ulegliśmy urazowi kręgosłupa, np. na skutek upadku (złamanie, stłuczenie, obicie)

🆘 po wypadku komunikacyjnym (w celu wykluczenia poważnego urazu –> badania obrazowe)

🆘 z poważnymi objawami neurologicznymi (opadająca stopa, niedowład kończyn dolnych, całkowita utrata czucia w obrębie nóg)

🆘 gdy występują zaburzenia funkcji zwieraczowych, np. nietrzymanie moczu, stolca

🆘 gdy wystąpi tzw. znieczulica siodłowa, czyli utrata czucia w obrębie krocza

A kiedy fizjoterapeuta może pomóc?
Odpowiedź: ZAWSZE 😅
Większość osób z wyżej wymienionymi objawami prędzej, czy później i tak zjawi się u fizjoterapeuty w gabinecie. Fizjoterapia jest naturalnym przedłużeniem leczenia lekarskiego. Pomaga dojść do sprawności i wzmocnić ciało, a także zabezpieczyć się przed nawrotami dolegliwości.

Jeśli wymienione objawy Cię nie dotyczą, a boli Cię dolny odcinek kręgosłupa – to swoje pierwsze kroki śmiało możesz skierować na Ostrobramską 101 do Fizjopunktu 😉
Wykorzystaj formularz kontaktowy:https://fizjopunkt.pl/kontakt/
i zapisz się 🙂