Rehabilitacja skolioza

Rehabilitacja skolioza

Skolioza jest to schorzenie kręgosłupa najczęściej dotyczące dzieci i ich postawy. Do dolegliwości tej może dojść na skutek braku ruchu i niewłaściwego sposóbu siedzenia. Niestety wielu rodziców pochodzi do tego schorzenia lekceważąco, oczekując, że dziecko z tej wady wyrośnie. Jest to postawa, która może doprowadzić do groźnych powikłań w przyszłości. Może wymagać nawet leczenia operacyjnego. Skolioza jets określana, jako boczne skrzywienie kręgosłupa (skrzywienie trójpłaszczyznowe). Przy tym schorzeniu linia kręgosłupa zatraca swój wygięty lekko kształt i zaczyna bardziej przypominać literę S. Skolioza zazwyczaj dotyczy górnej części pleców (odcinka piersiowego), ale może również występować w środkowej części kręgosłupa (pomiędzy odcinkiem piersiowym, a lędźwiowym). Sporadycznie skolioza zdarza się o odcinku lędźwiowym kręgosłupa, może mięć charakter wrodzony lub nabyty. W zdecydowanej większości przypadków chorują na nią dzieci, ale może przytrafić się również dorosłym. Wówczas wiąże się to z ogólnym złym stanem kręgosłupa i zazwyczaj pojawia się po 40. roku życia. Można śmiało określić, że skolioza jest aktualnie uważana za chorobę cywilizacyjną. Po jej zdiagnozowaniu należy rozpocząć leczenie. Głównym i najbardziej skutecznym sposobem leczenia skoliozy jest rehabilitacja i właściwie dobrane ćwiczenia korekcyjne. Lekarstwa w tym przypadku mogą jedynie łagodzić dolegliwości bólowe, jednak należy podkreślić, że jest to jedynie leczenie objawów. Jeśli choroba jest w zaawansowanym stadium, nie ma możliwości przeprowadzenia całkowitej korekcji skrzywienia kręgosłupa. Ćwiczenia sprawiają, że mięśnie w okolicach kręgosłupa pozostają elastyczne i mocne. Skuteczna rehabilitacja skoliozy pozwala także zachować mobilność kręgów. Ćwiczenia powinny być dobrane indywidualnie i dostosowane do rodzaju skoliozy, wieku, masy ciała, wydolności i ogólnej kondycji organizmu. Niezwykle istotne jest to, by pacjent wykonywał je we właściwy sposób, gdyż niewłaściwa technika może spowodować znaczne pogorszenie stanu osoby chorej. Szukasz gabinetu prowadzącego rehabilitację skoliozy Warszawa Praga? Sprawdź Fizjo Punkt! Zajmujemy się diagnostyką i leczeniem narządów ruchu u dzieci i dorosłych,w tym leczeniem skoliozy. Stosujemy różne rodzaje ćwiczeń, w tym ćwiczenia symetryczne, wzmacniające prostownik grzbietu oraz ćwiczenia asymetryczne, opierające się na wyginaniu kręgosłupa w przeciwną do skrzywienia stronę. Zapraszamy do kontaktu!