Rehabilitacja skolioza

Rehabilitacja skolioza Warszawa

Skolioza, inaczej skrzywienie kręgosłupa to poważne schorzenie, które dotyka cały organizm i stanowi trój-płaszczyznową deformację kręgosłupa, polegającą na bocznym wygięciu w płaszczyźnie czołowej, odchyleniu w płaszczyźnie strzałkowej oraz odcinkowej rotacji osiowej. Choroba ta dotyka około 80% wszystkich skolioz, które określane są jako idiopatyczne. Powoduje modyfikacje nie tylko w obrębie kręgosłupa, ale także w klatce piersiowej, miednicy, zmiany w ustawieniu głowy oraz kończyn dolnych. Skrzywienie kręgosłupa wpływa negatywnie na obszar klatki piersiowej oraz żebra, co może powodować problemy z układem oddechowym i sercem. W dorosłym życiu skolioza może powodować poważne dolegliwości ze strony kręgosłupa, tj. dyskopatie, neuralgie, czy też rwy. Jednym z objawów skoliozy może być nieprawidłowa sylwetka, a w tym: nierówno ustawione barki, asymetria talii, wystające łopatki nierównomiernie, krzywy przebieg linii kręgosłupa, przechylenie ciała na jedną ze stron, niewłaściwe ustawienie miednicy. Rozpoznanie skoliozy lekarz może potwierdzić na podstawie badania rentgenowskiego, ale w większości przypadków wystarczy jedynie badanie fizykalne. Może zdarzyć się, że specjalista zleci dodatkowe techniki obrazowania, np. tomografię komputerową lub rezonans magnetyczny. Aby leczenie skoliozy było skuteczne, powinno opierać się na systematycznej rehabilitacji ruchowej. Najistotniejsze jest to, by odbyła się pod nadzorem lekarza. Rehabilitacja może być wspierana gorsetem ortopedycznym, bądź też sztywnym aparatem. Gdyby zdarzyło się, że pacjent ma jedną kończynę krótszą, wówczas stosuje się wkładki ortopedyczne. Natomiast u osób dorosłych dodatkowo przeprowadza się kinezyterapię, czyli wieloobszarową kinezyterapię. Pozwala ona na złagodzenie objawów choroby i wzmocnienie mięśni.

Fizjo Med to placówka,w której doświadczeni specjaliści przeprowadzają skuteczną rehabilitację skoliozy na warszawskiej Pradze. Jesteśmy fizjoterapeutami z kilkunastoletnią praktyką zawodową.
Mamy duże doświadczenie w usprawnianiu pacjentów ze skoliozą (zarówno lekką, jak i ciężką). Pracujemy z dziećmi i dorosłymi zarówno zaraz po urazie, jak i w stanach przewlekłych. Zapraszamy do kontaktu!