Fizjoterapia i rehabilitacja

Rehabilitacja po Covidzie Warszawa

Coraz więcej ozdrowieńców COVID-19 zgłasza w placówkach medycznych niepokojące powikłania pochorobowe, tj. problemy z oddychaniem, duszności, kaszel, osłabienie organizmu, długotrwałe zmęczenie, problemy z kondycją i wiele innych. Aby Pacjenci mogli powrócić do formy sprzed choroby, zaleca się im skorzystanie z profesjonalnej pomocy specjalistów. Rehabilitacja po Covidzie ma duży wpływ na eliminowanie powikłań pochorobowych, na co wskazuje Światowa Organizacja Zdrowia. Osoby, które przeszły chorobę Covid-19 zarówno lekko, jak i ciężko mogą zauważyć niepokojące sygnały nawet po miesiącu od zachorowania. „Zespół pocovidowy” lub „długi Covid” dotyka coraz większą grupę osób bez względu na płeć, wiek i stan zdrowia. Nie wolno tego bagatelizować. Zmniejszona wydolność oddechowa, zaburzenia w oddychaniu, duszności i przewlekłe zmęczenie wskazują wyraźnie na to, że koronawirus atakuje przede wszystkim układ oddechowy chorego. Bardzo często Pacjenci skarżą się, że wykonywanie podstawowych, codziennych czynności sprawia im wiele trudu. Powinni oni wykonywać ćwiczenia oddechowe, łagodzące dyskomfort oddechowy i poprawiające wydolność, ale oprócz tego niezwykle ważna jest rehabilitacja po przebytej chorobie. Jedną z najważniejszych metod rehabilitacji jest zdecydowanie kinezyterapia. Opiera się ona na szeregu różnorodnych ćwiczeń, np. na przyrządach (marsz na bieżni, jazda na cykloergometrze), które wzmacniają siłę mięśni i poprawiają tolerancję wysiłkową oraz ogólną kondycję; ćwiczeń kończyn górnych z ciężarkami i taśmami oporu, które aktywizują obręcz barkową; ćwiczeń pozycji ułożeniowych (drenaż, który wspomaga w sytuacji zalegania wydzieliny w oskrzelach).

Szukasz sprawdzonych fizjoterapeutów, którzy przeprowadzają skuteczną rehabilitację po Covidzie? Sprawdź Fizjo Punkt!

Specjalizujemy się w fizjoterapii i rehabilitacji, mamy kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe. Prowadzimy terapię pacjentów w różnym wieku. Nie tylko usprawniamy pacjentów ortopedycznych i neurologicznych, ale również osoby, które przeszły Covid-19. Zapraszamy do kontaktu.