Łokieć tenisisty leczenie

Łokieć tenisisty jest to inaczej zapalenie nadkłykcia bocznego kości ramiennej. Nazwa nawiązuje do aktywności, która uprawiana często powoduje przeciążenia w obrębie mięśni prostowników przedramienia, a ściślej okolicy ich przyczepów do kości ramiennej. Do tego rodzaju zmian dochodzi w efekcie nakładających się na siebie mikrourazów. Pojawiają się w wyniku specyficznych ruchów przedramienia oraz nadgarstka, np. podczas wielogodzinnych powtarzających się czynności typu skręcanie mebli, nieumiejętnego uprawiania sportów, np. ping-pong, badminton. Na skutek tego, prostowniki nadgarstka ulegają długotrwałemu skurczowi bez możliwości regeneracji. Łokieć tenisisty może pojawić się podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze przede wszystkim wtedy, gdy nadgarstki oparte są na stole. Taka pozycja utrzymywana przez dłuższy czas może wywołać stan zapalny i wiele problemów zdrowotnych. Główny objaw łokcia tenisisty to charakterystyczny ból, pojawiający się po zewnętrznej stronie stawu łokciowego, bardzo często promieniujący do przedramienia i nadgarstka. W trakcie wykonywania ruchów ręką lub zaciskania jej może on się nasilać. Warto wtedy skorzystać z pomocy profesjonalistów, gdyż to schorzenie może wiązać się z różnymi trudnościami podczas codziennego funkcjonowania, np. otwierania butelki, drzwi, podnoszenia różnych przedmiotów i mycia się.

Akupunktura jest jedną z najbardziej efektownych metod leczenia łokcia tenisisty. Przede wszystkim szybko i skutecznie eliminuje ból i pozwala odzyskać elastyczność stawów. Znacznie poprawia przepływ krwi, a ponadto uwalniają się różne neuroprzekaźniki, które minimalizują stan zapalny, będący źródłem dolegliwości bólowych.

Szukasz fizjoterapeuty zajmującego się leczeniem łokcia tenisisty w Warszawie? Trafiłeś pod dobry adres! Jesteśmy specjalistami Fizjoterapii z kilkunastoletnim doświadczeniem. Mamy bogate doświadczenie w usprawnianiu pacjentów ortopedycznych i neurologicznych, dzieci i dorosłych. Zapraszamy do kontaktu!