Konsultacje ortopedyczne

Ortopedia to dziedzina medycyny, która zajmuje się diagnozowaniem leczeniem chorób narządu ruchu, całego układu kostno-stawowego i poszczególnych elementów, tj. kości, mięśni, stawów. Kiedy warto udać się do ortopedy? Przede wszystkim w przypadku dolegliwości bólowych, stanów zapalnych, urazów, złamań, zwichnięć, chorób przewlekłych, zmian zwyrodnieniowych i wielu innych tego typu dolegliwości. Lekarz ortopeda po rozpoznaniu danej jednostki chorobowej zajmuje się leczeniem, wykorzystuje metody zachowawcze lub przeprowadza szereg zabiegów. Wybór leczenia zależy od rozpoznanej choroby, a także jej zaawansowania.

Zanim dojdzie do leczenia ortopedycznego pacjenta, niezbędna jest konsultacja ortopedyczna. Niezwykle istotne jest zebranie od pacjenta informacji na temat stanu jego zdrowia, dolegliwości, przyjmowanych przez niego leków, innych chorobach, na które cierpi, przebytej hospitalizacji, zabiegach operacyjnych, chorobach występujących w rodzinie. Istotna jest również informacja na temat charakteru pracy wykonywanej przez chorego. Bardzo często na skutek siedzącego stylu życia lub ciężkiej pracy fizycznej dochodzi do wielu zmian zwyrodnieniowych. W przypadku dzieci lekarz może zadać pytania rodzicom o przebieg ciąży, ewentualnych problemów w trakcie jej trwania, przyjmowanych leków przez matkę, a także porodu i ewentualnych problemów okołoporodowych. Następnie lekarz przeprowadza badanie sylwetki, sposobu chodu, położenia kończyn, sprawdza ewentualne występowanie nieprawidłowości w okolicach stawów i kości, a także ocenia siłę mięśni pacjenta. Może poprosić o wykonywanie przysiadów i różnych ćwiczeń, na których podstawie ocenia ruchomość poszczególnych stawów. Ortopeda w trakcie konsultacji ortopedycznej może dać skierowanie na RTG danego obszaru ciała objętego chorobą lub urazem. Poszukujesz miejsca, w którym przeprowadzane są konsultacje ortopedyczne Warszawa Praga? Zapraszamy do Fizjo Punkt! Od kilkunastu lat jesteśmy specjalistami fizjoterapii. Mamy ogromne doświadczenie w usprawnianiu pacjentów ortopedycznych i neurologicznych. Pomagamy dzieciom i dorosłym zarówno po urazie, a także w stanach przewlekłych. Zapraszamy do kontaktu!