Konsultacje fizjoterapeutyczne

Fizjoterapia to nauka o metodach leczenia środkami naturalnymi, bazująca na formach energii fizycznej, która występuje w środowisku człowieka. Są to bodźce termiczne, ruch, bodźce kinetyczne, elektryczne, świetlne i chemiczne. Fizjoterapia opiera się na całości zagadnień, które wiążą się bezpośrednio z leczeniem za pomocą ruchu, zabiegami fizykoterapeutycznymi, a w dodatku stanowi elementarną składową rehabilitacji medycznej.

Głównym zadaniem fizjoterapeutów jest poprawienie sprawności i siły ruchowej organizmu, złagodzenie wszelkich dolegliwości bólowych oraz przywrócenie sprawności fizycznej pacjentowi. Kiedy należy udać się do fizjoterapeuty? Przede wszystkim: po wypadku, gdy pojawia się ból np. karku, kolan, kręgosłupa ,łokcia itd. Dotyczy to zarówno dolegliwości przewlekłych, jak i tych, które dopiero co się pojawiły.

Zanim fizjoterapeuta podejmie się leczenia, musi najpierw przeprowadzić konsultacje fizjoterapeutyczne. Takie wstępne spotkanie ma na celu zebranie od pacjenta informacji w związku z zaistniałą dolegliwością lub chorobą. Fizjoterapeuta dzięki wywiadowi dowiaduje się również, jakie leki przyjmuje pacjent, na jakie inne choroby cierpi, czy przebywał w szpitalu, jakie miał operacje i zabiegi, czy choruje na coś poważnego i jakie choroby występują u niego w rodzinie. Kluczową informacją jest również charakter pracy, którą wykonuje pacjent (tryb siedzący, stojący). Dlaczego jest to tak ważne? Bardzo często na skutek siedzącego stylu życia, bądź też ciężkiej pracy fizycznej pojawiają się problemy z kręgosłupem, zmiany zwyrodnieniowe i inne problemy. Fizjoterapeuta może potrzebować skierowania na RTG konkretnego obszaru ciała, który objęty jest chorobą, bądź też urazem. Szukasz gabinetu, w którym przeprowadzane są konsultacje fizjoterapeutyczne? Sprawdź Fizjo Punkt! Od wielu lat jesteśmy specjalistami fizjoterapii. Mamy duże doświadczenie w usprawnianiu pacjentów ortopedycznych i neurologicznych. Prowadzimy leczenie dzieci i dorosłych zarówno prywatnie, jak i na NFZ. Zapraszamy do kontaktu!