Fizjoterapia rdzeniowy zanik mięśni SMA u dzieci

Rdzeniowy zanik mięśni to rzadko występująca choroba genetyczna, która ujawnia się w około 1 na 10 000 urodzeń rocznie. Dziecko posiada uszkodzony gen, który powoduje uszkodzenie neuronów ruchowych w rdzeniu kręgowym kręgosłupa. Neurony te natomiast odpowiadają za unerwienie ruchowe mięśni szkieletowych, dlatego podczas ich degeneracji dochodzi do osłabienia mięśni, a następnie ich zaniku z bezczynności. Na początku zajmowane są mięśnie kończyn, jednak na bardziej zaawansowanym etapie choroby może także dojść do zaniku mięśni oddechowych oraz śmierci. Właśnie z tego powodu konieczne jest jak najszybsze rozpoznanie choroby i podjęcie odpowiedniego leczenia i rehabilitacji.
Rehabilitacja i fizjoterapia rdzeniowy zanik mięśni SMA u dzieci jest bardzo istotna i nie należy jej zaniedbywać. Według dostępnych badań stwierdza się, że fizjoterapia i rehabilitacja w przypadku tej choroby powinna być dostosowana do stanu funkcjonalnego pacjenta. W związku z tym konieczne jest indywidualne podejście do pacjenta i jego potrzeb. Dzięki odpowiednio wczesnemu podjęciu terapii można w znaczący sposób poprawić postawę ciała oraz ruchomość kończyn dzieci z SMA. Szybkie wprowadzenie fizjoterapii pomaga także zmniejszyć ból odczuwany przez dziecko oraz znacznie spowolnić atrofię mięśni. W połączeniu z leczeniem farmakologicznym fizjoterapia przynosi jeszcze lepsze skutki i pomaga utrzymać optymalny stan zdrowia. Jeśli poszukujesz miejsca, gdzie prowadzona jest opieka z zakresu fizjoterapia rdzeniowy zanik mięśni SMA u dzieci, odwiedź naszą przychodnię Fizjopunkt. W naszej placówce znajdziesz specjalistów z dziedzin fizjoterapii, którzy mają wieloletnie doświadczenie w usprawnianiu pacjentów neurologicznych, dzięki czemu możliwa będzie skuteczna fizjoterapia rdzeniowy zanik mięśni SMA u dzieci.