Fizjoterapia porażenie nerwu twarzowego u dzieci

Nerw twarzowy jest niezwykle ważnym nerwem w ciele człowieka, ponieważ odpowiada za unerwienie czynnościowe dużej części mięśni twarzy, jednak posiada on także włókna czuciowe i przywspółczulne. Porażenie nerwu twarzowego objawia się przede wszystkim poprzez opadanie kącika ust, niedomykalność powieki, łzawienie z oka czy brak możliwości marszczenia czoła. Objawy te są najczęściej jednostronne, dzięki czemu łatwo jest zauważyć asymetrię twarzy dziecka. Do niedowładu nerwu twarzowego może dojść z bardzo różnych powodów. Najbardziej powszechnymi z nich są: narażenie na silny wiatr czy klimatyzację (potocznie — przewianie), infekcje górnych dróg oddechowych lub bardziej poważne przyczyny, takie jak zmiany zapalne, ucisk na nerw i uszkodzenie nerwu w wyniku urazu.
Skutki porażenia tego nerwu są bardzo dokuczliwe i zauważalne, dlatego należy jak najszybciej zgłosić się do kliniki, która oferuje usługi, takie jak fizjoterapia porażenie nerwu twarzowego u dzieci. Jest to szczególnie istotne u pacjentów w wieku rozwojowym, ponieważ im szybciej zostanie wprowadzone leczenie, tym krócej będzie ono trwało. Początkowe objawy są zazwyczaj całkowicie odwracalne, dlatego nie należy zwlekać z udaniem się do specjalisty. Jeśli poszukujesz miejsca, w którym wykonywane są usługi, takie jak fizjoterapia porażenie nerwu twarzowego u dzieci, zachęcamy do odwiedzenia strony fizjopunkt.pl. Nasza kadra specjalistów z zakresu fizjoterapii od kilkunastu lat zajmuje się leczeniem pacjentów ortopedycznych oraz neurologicznych. Mamy doświadczenie w leczeniu zarówno dzieci, jak i dorosłych dlatego, jeśli potrzebujesz pomocy z zakresu, jakim jest fizjoterapia porażenie nerwu twarzowego u dzieci, zgłoś się do nas.