Rehabilitacja po operacji kręgosłupa

Operacja kręgosłupa wskazana jest wówczas, gdy metody nieinwazyjne, tj. ćwiczenia, farmakologia nie przynoszą rezultatu w dolegliwościach bólowych, czy też osłabieniu siły mięśniowej. Fizjoterapia po operacji kręgosłupa powinna skupiać się przede wszystkim na odbudowie stabilności, mobilności, funkcjonowania kręgosłupa i stopniowego powrotu do codziennych zajęć, takich jak: praca, nauka, uprawianie sportów, czy wykonywanie obowiązków domowych. Trwa zazwyczaj do kilku tygodni i obejmuje wiele różnych technik terapii manualnej, ćwiczenia, masaż leczniczy i fizykoterapię. Po około sześciu tygodniach możliwy jest powrót do lekkiej pracy siedzącej, natomiast po upływie około 6 miesięcy możliwy jest całkowity powrót do normalności. Pierwszym krokiem w zakresie fizjoterapii jest odbudowa mięśni stabilizujących kręgosłup, a kolejno odbudowa mobilności i funkcji kręgosłupa.

Zazwyczaj fizjoterapia opiera się na trzech etapach (zminimalizowaniu dolegliwości bólowych, powrocie do aktywności życia codziennego oraz zaawansowanej rehabilitacji, która pozwala wrócić do pracy zawodowej). Pacjent powinien wykonywać zalecone przez fizjoterapeutę ćwiczenia. Szukasz fizjoterapeuty przeprowadzającego fizjoterapię po operacji kręgosłupa w Warszawie? Sprawdź FIZJOPUNKT!

Od wielu lat zajmujemy się leczeniem różnego rodzaju dysfunkcji narządu ruchu. W zdecydowanej większości naszymi pacjentami są osoby, które borykają się z problemami natury ortopedycznej i neurologicznej. Prowadzimy rehabilitację osób dorosłych po operacji kręgosłupa, a także w schorzeniach typu:

zespół bólowy kręgosłupa szyjnego,
piersiowego, lędźwiowego, dyskopatii,
zespołu przeciążeniowego kręgosłupa,
chorobie zwyrodnieniowej stawów kręgosłupa,
stanach po urazach,
ostrym kręczu szyi, funkcjonalnej niestabilności kręgosłupa.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu!