Fizjoterapia

Dystrofia mięśniowa to dolegliwość, która wiąże się ze znacznym osłabieniem mięśni. Na skutek tej choroby może dojść do znacznej degeneracji mięśni, a nawet do ich zaniku. Można wyróżnić kilka rodzajów dystrofii mięśniowej w zależności od wieku chorego, miejsca występowania jednostki chorobowej, a także stopnia nasilenia. Jest to choroba nieuleczalna – nie da się jej całkowicie wyeliminować. Terapia jest jedynie objawowa, nie opiera się na leczeniu przyczynowym. Chory powinien przyjmować specjalne leki (sterydy), przynoszące ulgę i upraszczające funkcjonowanie w codziennym życiu. Poza leczeniem farmakologicznym zalecana jest rehabilitacja i fizjoterapia oraz zdrowa, odpowiednio dobrana i zbilansowana dieta (oparta na dużej ilości białka). Bardzo często dystrofia mięśniowa występuje u dzieci. Po jej rozpoznaniu zalecana jest jak najszybsza rehabilitacja, gdyż nieleczona prowadzi do dużych powikłań, w tym do upośledzenia fizycznego. Odpowiednio dobrana fizjoterapia spowalnia postępujący zanik mięśni i znacznie wpływa na poprawę komfortu osoby chorej.

Poszukujesz gabinetu, w którym prowadzona jest fizjoterapia dla dzieci z dystrofią mięśniową? Zapraszamy do Fizjo Punkt! Jesteśmy specjalistami Fizjoterapii z kilkunastoletnią praktyką zawodową. Mamy ogromne doświadczenie w usprawnianiu pacjentów z różnymi dolegliwościami, w tym pacjentów neurologicznych, ortopedycznych i dzieci z dystrofią mięśniową. Świadczymy usługi w zakresie rehabilitacji ambulatoryjnej, oddziału dziennego rehabilitacji ruchowej oraz rehabilitacji domowej. Nie możesz dojechać do nas ze swoim dzieckiem? My dojedziemy do Ciebie! Zapraszamy do kontaktu. Masz pytania związane z leczeniem? Zadzwoń, a chętnie na nie odpowiemy i wybierzemy odpowiedni termin wizyty.