Fizjoterapeuta

Fizjoterapia dziecięca obejmuje diagnostyką i terapią wcześniaków, niemowląt i dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego, zaburzeniami neurologicznymi, ortopedycznymi, asymetrią ułożenia ciała oraz kształtowaniem prawidłowego rozwoju sensorycznego i psycho-ruchowego u dzieci zdrowych i niezmagających się z żadnymi dolegliwościami. Rehabilitacja dzieci bardzo często rozpoczyna się już po kilku dniach od przyjścia na świat. Jest ona bardzo ważna z uwagi na to, że wypracowuje u dzieci poprawne wzorce ruchowe, by uniknąć lub ograniczyć wszelkie trudności rozwojowe w przyszłości. Dlatego też objęcie dziecka wczesną opieką specjalisty zdecydowanie minimalizuje to ryzyko. Rehabilitacja ortopedyczna i fizjoterapia dziecięca różni się znacznie od tej dla dorosłych. Inny charakter, przebieg, konsekwencje urazów, leczenie powikłań oraz proces gojenia się uszkodzonej tkanki występuje u dzieci, a inny u dorosłych. Oprócz różnic związanych z wielkością ciała i niezakończonymi procesami rozwojowymi należy również wziąć pod uwagę różnice mechaniczne oraz funkcjonalne i dużą wrażliwość psychiki dziecka. Fizjoterapia dzieci jest bezbolesna i powinna zawierać elementy gier i zabawy. Fizjoterapeuta powinien mieć umiejętności nawiązywania dobrego kontaktu z dzieckiem. Szukasz profesjonalnego fizjoterapeuty dziecięcego Praga Południe? Sprawdź Fizjo Punkt!

Prowadzimy fizjoterapię dzieci i młodzieży z różnymi problemami:
neurologicznymi - niska punktacja Apgar, niedotlenienie, zamartwica, wylewy okołokomorowe mózgowe porażenie dziecięce przepukliny oponowo-rdzeniowe artrogrypoza alkoholowy zespół płodowy FAS asymetria porażenie nerwu twarzowego niedowłady zaburzenia ośrodkowej koordynacji nerwowej chód na palcach asymetria ułożeniowa, problemy z podwyższonym lub obniżonym napięciem mięśniowym, opóźnienie rozwoju psycho-ruchowego, okołoporodowe uszkodzenie splotu ramiennego rdzeniowy zanik mięśni SMA, kostno – mięśniowych: kręcz szyi, asymetra osłabione mięśnie szyi i karku, łamliwość kości wady postawy — skolioza, choroba Scheuermana, kolana koślawe oraz stopy płasko-koślawe po wypadkach i urazach (np. komunikacyjnych), po operacjach ortopedycznych z problemami w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych z bólami głowy pochodzenia szyjnego genetycznych: zespół Downa, dystrofia mięśniowa.

W naszej ofercie znajdą Państwo również:
ocenę rozwoju niemowlęcia oraz instruktaże pielęgnacyjne. Zapraszamy do kontaktu!