Ból pleców leczenie

Coraz więcej osób żyje w stresie i codziennym pośpiechu, co znacznie wpływa na samopoczucie i zdrowie. Pojawiają się problemy z kręgosłupem, gdyż jest on najbardziej narażony na przeciążenia, szczególnie, gdy mamy do czynienia z siedzącym trybem życia, np. wielogodzinną pracą przy komputerze. Ból pleców może być związany z samym kręgosłupem, mięśniami, które go otaczają lub kończynami dolnymi i górnymi. Dolegliwości związane z kręgosłupem bardzo mocno utrudniają codzienne funkcjonowanie i w bardzo wielu przypadkach wymagają skorzystania z pomocy doświadczonego fizjoterapeuty. Dużą ulgę może przynieść masaż kręgosłupa, a także inne metody leczenia, np. igłoterapia, krioterapia, czy odpowiednio dobrane ćwiczenia, które mają na celu zminimalizować lub całkowicie wyeliminować odczuwane dolegliwości. Zgodnie ze statystykami aż od 50 do 80% ludzi dorosłych cierpi na dolegliwości bólowe w obrębie kręgosłupa, zaś 40% ludzi doświadcza bólu każdego roku. Ból kręgosłupa może mieć wiele przyczyn i pod żadnym pozorem nie wolno go bagatelizować.

Można wyróżnić kilka przyczyn bólu pleców, w tym mechaniczną albo chemiczną. Dolegliwości bólowe związane z przyczyną mechaniczną są głównym powodem problemów z kręgosłupem. Może np. dojść do zespołu dolegliwości, spowodowanych przeciążeniem i utratą elastyczności, czy też prawidłowej ruchomości tkanek przykręgosłupowych. Warto podkreślić, że ból pleców pojawia się także na skutek wcześniejszego urazu, operacji, czy siedzącego trybu życia.

Szukasz specjalistów zajmujących się bólem pleców w Warszawie? Sprawdź koniecznie FIZJOPUNKT! Jesteśmy doświadczonymi fizjoterapeutami, którzy od kilkunastu lat leczą pacjentów z różnego rodzaju dolegliwościami ruchowymi. Zajmujemy się usprawnianiem pacjentów ortopedycznych i neurologicznych. Pomagamy dzieciom i dorosłym po urazie, a także w różnego rodzaju stanach przewlekłych. Świadczymy usługi w zakresie rehabilitacji ambulatoryjnej, oddziału dziennego rehabilitacji ruchowej oraz rehabilitacji domowej. Zapraszamy do kontaktu!