Ból pleców

Ból pleców fizjoterapeuta Warszawa

Ból pleców jest dolegliwością, która dotyka coraz większą liczbę ludzi nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Jest jedną z najczęstszych niesprawności wśród ludzi aktywnych i czynnych zawodowo. Według statystyk aż od 50 do 80% ludzi dorosłych zmaga się z bólem w obrębie kręgosłupa, natomiast 40% ludzi doświadcza bólu każdego roku. Określenie to obejmuje liczne problemy, takie jak: lumbago, przewlekłe bóle w dolnej części pleców, rwę kulszową, czy też wypadający dysk. Dlatego też ból pleców może mieć wiele przyczyn i nie warto go bagatelizować. Można wyróżnić dwie przyczyny bólu kręgosłupa: mechaniczną i chemiczną. Ten o podłożu mechanicznym stanowi główną przyczynę problemów z kręgosłupem. Aktualne badania naukowe donoszą, iż do najczęstszych bólów i problemów z kręgosłupem dochodzi na skutek czynników mechanicznych (97-98% przypadków). Zdecydowana większość tych dolegliwości wynika z uszkodzenia krążka międzykręgowego na skutek wykonania nagłego i gwałtownego ruchu lub dźwignięcia czegoś ciężkiego. Wówczas pacjent odczuwa promieniujący ból kręgosłupa do kończyny. Może dojść do zespołu dolegliwości spowodowanych przeciążeniem i utratą elastyczności, a także prawidłowej ruchomości tkanek przykręgosłupowych. Ból może pojawić się również na skutek wcześniejszego urazu, zabiegu operacyjnego, a nawet siedzącego trybu życia. Ból pleców o podłożu chemicznym cechuje się słabością objawów. Osoba, która się z nim zmaga nie potrafi dokładnie zlokalizować swoich dolegliwości. Często towarzyszy im także obrzęk, zaczerwienienie oraz podwyższona temperatura ciała.

Odczuwasz ból pleców, który utrudnia Ci codzienne funkcjonowanie i szukasz sprawdzonego fizjoterapeuty w Warszawie? Sprawdź koniecznie Fizjo Punkt! Jesteśmy Specjalistami Fizjoterapii z kilkunastoletnią praktyką zawodową.

Możemy pochwalić się dużym doświadczeniem w usprawnianiu pacjentów ortopedycznych i neurologicznych. Pracujemy z dziećmi i dorosłymi zarówno zaraz po urazie, jak i w stanach przewlekłych. Pomożemy Ci zwalczyć ból kręgosłupa bez względu na jego przyczyny. Zapraszamy do kontaktu!