Asymetria ułożeniowa

Asymetria ułożeniowa polega na niesymetrycznym układaniu się przez niemowlę na twardym podłożu. Pomimo prostego ułożenia dziecka na powierzchni, cały czas pochyla ono główkę w jedną stronę. Czasami może wyginać całe ciało w nienaturalny sposób, co może być wynikiem tego, jak dziecko układało się w brzuchu matki w ostatnich tygodniach ciąży. W trakcie ciąży w brzuchu nie ma wystarczającej ilości miejsca na prawidłowe ułożenie się maluszka. Jak jeszcze można rozpoznać asymetrię ułożeniową? Przede wszystkim za sprawą takich objawów, jak: kolka jelitowa, dolegliwości żołądkowe, czy też alergie na skórze. Główną oznaką mogą być dolegliwości bólowe w obrębie brzucha. Wówczas dziecko zaczyna przybierać pozycję, którą zapamiętało jeszcze z brzucha mamy. Innymi przyczynami asymetrii ułożeniowej mogą być błędy popełniane w trakcie opieki nad nim, np. karmienie tylko jedną piersią, trzymanie dziecka tylko w jednej pozycji i noszenie w jednej ręce. Poważną przyczyną asymetrii u dziecka jest wzmożone lub obniżone napięcie mięśniowe. Należy pamiętać, że do pewnego momentu postawa jednostronna dziecka stanowi naturalny stan fizjologiczny i nie powinien budzić obaw. Jeśli jednak stan ten utrzymuje się powyżej 4 miesiąca życia, należy niezwłocznie skorzystać z pomocy fizjoterapeuty. Masz obawy, że problem dotyka Twoje dziecko?

Szukasz sprawdzonego fizjoterapeuty zajmującego się asymetrią ułożeniową w Warszawie?

Sprawdź FIZJOPUNKT! Mamy wieloletnie doświadczenie w usprawnianiu pacjentów ortopedycznych i neurologicznych, dorosłych i dzieci. Prowadzimy rehabilitację przy asymetrii ułożeniowej, która prowadzi do znacznej poprawy stanu zdrowia małych pacjentów, zbudowania właściwej symetrii osi ciała oraz równego obciążenia ciała. Dla każdego dziecka dobieramy indywidualne metody leczenia, które poprawiają ruchomość stawów i pozwalają pozbyć się przykurczy mięśniowych. Zapraszamy do kontaktu!